سومین عرضه خودروی ( لاماری ایما ) در بورس کالای ایران از روز دوشنبه 28 آذر تا پایان روز همان روز انجام میشود.
برای خرید خودرو از بورس کالا باید علاوه بر کد بورسی، کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا هم دریافت کنید.
نحوه ثبت سفارش برای خرید لاماری ایما نیز به صورت گام به گام به شرح زیر است:
واریز پیش پرداخت به حساب وکالتی خود
مراجعه به سامانه .ebgo.ir
انتخاب «خرید از بورس» ← انتخاب «ثبت سفارش خرید» ← فیلتر کردن «تالار خودرو» از تابلو معاملات ← انتخاب گزینه «ثبت سفارش اولیه» برای لاماری ایما
تعیین مشخصات و ثبت اولیه سفارش تا قبل از ساعت 17 روز سه شنبه 28 آذر است.
شرایط خرید خودرو لاماری ایما در بورس کالا
هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو می باشد. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود، خریداران جهت تحویل خودرو می بایست یکی از نمایندگی های مجاز آرین پارس موتور را انتخاب کنند، خریداران ملزم به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی و واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ از طریق وب گاه sales.lamari.ir است.
هزینههای خرید لاماری ایما در بورس کالا
هزینهها شامل بیمه و شمارهگذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ 24 میلیون و 700هزار تومان به علاوه 9 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.
درصورت عدم واریز هزینههای فوق حداکثر تا 5 روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.
کراس اوور لاماری ایما (Eama)، یک کراس اوور کامپکت شهری با ساختاری نسبتا نوین است. این کراس اوور با آینده نگریهای آرین پارس موتور، به پیشرانه نوین و قدرتمند، مجهز به سیستم پرخوران توربو با قابلیت پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره میگیرد
تا در برابر رقبای نوظهور خود در بازار کشور، توانا و درخور عمل کند. انتظار میرود خودروهای مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت با کیفیت بسیار پایین سوخت تولید شده در کشور با دشواریهایی در دراز مدت همراه باشند، اما همچنان تنها چاره خودروسازان داخلی آن هم زمانی که خودروسازان شرقی، تنها به پیشرانههای ۱.۵ لیتری تکیه زدهاند، برای افزایش قدرت محصولات خود هیچ چارهای جز تکیه بر سیستمهای کمکی توربو و GDI ندارند
با این حال کسب استاندارد آلایندگی رده یورو ۵ از سوی این پیشرانه اندکی تعجب برانگیز است.
در نتیجه لاماری ایما توان و گشتاور خوبی در اختیار راننده قرار میدهد که به کمک گیربکس دو کلاچ نوع تر هفت سرعت به چرخهای جلو منتقل میشود. این روزها به نظر میرسد استفاده از هرگیربکس اتوماتیکی جز نسخههای پیچیدهتر دو کلاچ، بیشتر به عنوان یک ضعف در کارنامه یک خودروساز عمل کنند تا یک گزینه کم استهلاک و کم هزینهتر.