۱۲ دی ماه ۵۰۲ دستگاه لاماری ایما در رنگهای سفید و مشکی با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه میشود.
درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد و تاریخ تحویل ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است
ثبت نام لاماری در بورس هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو می باشد. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود، خریداران جهت تحویل خودرو میبایست یکی از نمایندگی های مجاز آرین پارس موتور را مطابق لیست پیوست انتخاب نمایند، خریداران ملزم به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی و واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ از طریق وب گاه sales.lamari.ir می باشند که شامل : هزینه 9 درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه ها جمعا به مبلغ 247.282.265 ریال شامل: بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری می باشد. کلیه هزینه های فوق صرفا بایستی توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وب گاه و درگاه پرداخت الکترونیک واریز گردد. رعایت مفاد اعلامی طبق فایل پیوست الزامی است.
لاماری نام تجاری محصولات سواری تولیدی شرکت آرین پارس موتور می باشد. مجموعه صنعتی آرین در تلاش است تا با تولید خودروهای مدرن، ایمن و بروز نقشی مهم در صنعت خودروسازی کشور ایفا نماید.
فروش خودروی لاماری ایما که سال گذشته رونمایی شده بود، از سهشنبه ۲۷ اردیبهشت برای نخستین بار در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شده است. عرضه این خودرو تا سهشنبه سوم خرداد ادامه دارد.
شرکت آرین پارس موتور، این خودرو را به قیمت ۹۸۹ میلیون تومان و به روش قرعهکشی، عرضه میکند. با توجه به اینکه لاماری ایما هنوز در بازار وجود ندارد، قیمت خرید و فروش آزاد آن مشخص نیست اما احتمالا به فراتر از یک میلیارد تومان میرسد.
چندی پیش، عماد جعفری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: این خودرو دارای موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور شارژ است که توان زیادی از این موتور میگیرد. این خودرو شتابگیری بسیار زیادی دارد. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد.
این کارشناس در ادامه توضیح داد: اتفاقی که در نسل جدید خودروهای چینی میافتد این است که تعادل آنها هنگام چرخش ارتقا یافته است. خودروهای چینی جدید ترمزگیری قوی دارند.
جعفری ادامه داد: فضای داخلی کابین مثل رودریها کیفیت مناسبی نداشت. با توجه قیمت آن که حدود یک میلیارد تومان است، امکانات درخور توجهی ندارد. اگرچه مدیران آرین پارس موتورز گفتند قرار است لاماری با امکانات بیشتری به بازار عرضه شود.
او گفت: موتورهای کم حجمی مثل لاماری که توان زیادی دارند نیاز به سوخت عالی دارند. اما کیفیت سوخت در کشور بسیار پایین است باید دید که در دراز مدت برای موتور توربور شارژ این خودرو چه اتفاقی میافتد.
هلدینگ آرین موتور که زمانی به واردات محصولات سه برند DS، میتسوبیشی و محصولات سنگین هیتاچی در ایران مشغول بود، بلاخره با رونمایی برند لاماری از زیرمجموعه آرین پارس موتور خود، مونتاژ داخلی اولین محصول تولیدی را رسما کلید زد و خودرو لاماری ایما، اولین محصول مونتاژی (تولید داخل) مجتمع صنعتی آرین پارس موتور بهمن ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد.
در این بین گزینهای چون لاماری ایما از شرکت آرین موتور پارس (از زیرمجموعههای هلدینگ آرین سرمایه) میتواند یک محصول چینی ارزان قیمت باشد که در ازای تمرکز بر ارائه آپشنهای دهان پرکن و بلااستفاده، بر ارائه ویژگیهای فنی و قوای محرکه تمرکز کرده است که میتواند در عین اقتصادی بودن، با لذت سواری بالا همراه باشد.
لاماری ترکیبی از دو مجموعه واژه Leading Automaker و بخشی از کلمه آرین است که واژه لاماری (Lamari) را تشکیل داده است. لوگو تجاری این برند به صورت سر گوزن، در نوع خود منحصر به فرد و بسیار زیبا است که به معنای آگاهی و فراست نسبت به محیط اطراف است.
مزایا و معایب
+طراحی منحصر به فرد
+ظاهری تهاجمی و خشن
+پیشرانه قدرتمند
+گیربکس دو کلاچ از نوع تر
+قیمت رقابتی
+نمای داخلی بسیار مدرن
-کمی شبیه به KMC K7
-مشکلات احتمالی پیشرانه GDI در دراز مدت
مشخصات فنی
کراس اوور لاماری ایما (Eama)، یک کراس اوور کامپکت شهری با ساختاری نسبتا نوین است. این کراس اوور با آینده نگریهای آرین پارس موتور، به پیشرانه نوین و قدرتمند، مجهز به سیستم پرخوران توربو با قابلیت پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره میگیرد تا در برابر رقبای نوظهور خود در بازار کشور، توانا و درخور عمل کند. انتظار میرود خودروهای مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت با کیفیت بسیار پایین سوخت تولید شده در کشور با دشواریهایی در دراز مدت همراه باشند، اما همچنان تنها چاره خودروسازان داخلی آن هم زمانی که خودروسازان شرقی، تنها به پیشرانههای ۱.۵ لیتری تکیه زدهاند، برای افزایش قدرت محصولات خود هیچ چارهای جز تکیه بر سیستمهای کمکی توربو و GDI ندارند. با این حال کسب استاندارد آلایندگی رده یورو ۵ از سوی این پیشرانه اندکی تعجب برانگیز است.
در نتیجه لاماری ایما توان و گشتاور خوبی در اختیار راننده قرار میدهد که به کمک گیربکس دو کلاچ نوع تر هفت سرعت به چرخهای جلو منتقل میشود. این روزها به نظر میرسد استفاده از هرگیربکس اتوماتیکی جز نسخههای پیچیدهتر دو کلاچ، بیشتر به عنوان یک ضعف در کارنامه یک خودروساز عمل کنند تا یک گزینه کم استهلاک و کم هزینهتر.